הפרעות קשב בחדר המיטות

"אנחנו ברגע אינטימי, העניינים מתחממים,  ואז מתחיל לרדת גשם,

 זהו איבדתי אותה..

כל מה שמעניין אותה כרגע זה אם סגרה חלונות או לא סגרה חלונות, אם הורדה כביסה או לא הורדה כביסה…"

הפרעת קשב וריכוז היא תופעה שכיחה אשר מקיימת קשר ישיר לכל תחומיי החיים, אך האם אי פעם חשבתם שזה יכול להשפיע גם על המניות שלכם?

מסתבר שכן!

אנשים בעלי בעיית קשב וריכוז ובני זוגם מוצאים עצמם לא פעם חשים, מבולבלים, מתוסכלים ולא מסופקים במצבי אינטימיות. בעיות אלו יכולות לנבוע מחוסר הידיעה על הקשר בין בעיית הקשב והריכוז לתפקוד המיני, ועלול להוביל לבעיות בזוגיות ואף משברים. מחקרים אף מראים שאחוז הגירושים אצל אנשים בעלי הפרעת קשב וריכוז הוא פי 3!

למה זה קורה?

אנשים בעלי הפרעת קשב וריכוז מאבדים ריכוז ועניין מהר יותר מכל אדם אחר גם אם הם באמצע רגע אינטימי. הם יכולים להתרכז באופנוע שעבר בחוץ, או בגשם שהחל לרדת ואף בצלליים של הנרות שיש בחד או בריח שלהם, הם יכולים להתחיל לדבר על משהו שלא קשור בזמן קיום יחסי המין, הם יכולים להיות מרוכזים בשיר שמתנגן להם בראש, או בטרדות אין סופיות שמציקות להם ובכך לאבד את הפוקוס הנדרש בעת קיום יחסי המין. הסחות אלו עלולות להוביל לחוסר תקשורת ועלבון מצד בין הזוג, ומובילות לחוסר הנאה, שכן יחסי מין דורשים להיות קשובים ומפוקסים גם מעצמי וגם מבן הזוג שלי.

" בואי נחדש" –  אנשים בעלי הפרעות קשב וריכוז נוטים להשתעמם בקלות ולאבד עניין מהר מאוד. ועל כן ישנו צורך בגירויים חדשים כל הזמן, בהתנסויות חדשות שיצרו עבורם ריגושים, ולא תמיד הצד השני מוכן לשינויים האלו או לתדירות שלהם ועלול לחוש בלבול וחוסר רצון לשיתוף פעולה. דבר זה עלול ליצור רצון לחפש את הריגושים במקומות נגישים כגון פורנו וכדומה.

"אני רומז לה, למה והיא לא מבינה"–  לא מעט אנשים עם הפרעות קשב נוטים לפספס רמזים, וסימנים. לעיתים הם מוצפים ומוסחים וזה מקשה עליהם להבין את הסביבה או לקבל את האינפורמציה כמו שצריך. גם כאשר אנו זורקים להם סימנים שאנו מעוניינים, הם עלולים לא להבחין בהם בשל בעיית הקשב שלהם, וזה עלול להתפרש כחוסר רצון, או כחוסר אכפתיות מצד בן הזוג

" הכל אצלנו חייב להיות בטבלה- גם הסקס" –  אחת התחלואה הנלוות של הפרעות קשב זה סדר וארגון וקושי עם שינויים ומעברים. קל להם להתנהל כשהכל בתוך טבלה, שיש לוז קבוע ומובנה. ספונטניות עבורם לא ממש עובדת, ולכן יש צורך לעיתים להכניס גם את הסקס לטבלה, אם לא זה פשוט לא יקרה.

מה ניתן לעשות על מנת לשפר את המצב? 

ראשית לא להתבייש ולהכיר שישנה בעיה.

בנוסף ללמוד להכיר את עצמי ומה הכי טוב לי, אם אני זקוק לסביבה נטולת גירויים אני אצור כזאת, אם אני זקוק לריגושים אין סופיים אני אשתמש באביזרים או אצור לי סביבה מאתגרת, אם אני טיפוס שמנוהל על ידי לוחות זמנים אני אקבע ואתכנן לי מראש את הזמן והמקום הנדרש.

נמצא כי טיפול תרופתי לבעיית הקשב והריכוז ממשפחת  הרטלין משפיע לטובה גם על התפקוד המיני.

 במידת הצורך לפנות למרכז לטיפול מיני בביתי החולים השונים או לייעוץ זוגי וכדאי ורצוי שהיועץ יתמחה בהפרעות קשב.

מאת: חפצי מידלש יועצת ומאמנת אישית, זוגית ומשפחתית, מדריכת הורים ומגשרת בעלת קליניקת פריצת דרך באשקלון 0547723833

לפרטים נוספים וייעוץ
חפצי מידלש
דילוג לתוכן