איך נזהה חוסר סיפוק מהיחסים אצל בן/ת הזוג שלי

פתאום היא נהייתה סגורה..

פתאום הוא השתנה…

פתאום אני לא מכיר אותה..

פתאום הוא רוצה להתגרש…

שום דבר הוא לא פתאום! זה משהו שככל הנראה התבשל שם כבר זמן רב.

אם נסתכל לאחור נזהה נורות אדומות שהיו שם, שפספסנו.  אולי כי היה לנו נוח לא לראות ולא להתמודד, אולי כי לא היו לנו את הכלים, אולי כי פשוט היינו טרודים ועמוסים.

כמו כל בעיה שלא מטופלת בזמן היא הולכת  ומחמירה, ואז זה מרגיש לנו  שזה בא בהפתעה.

כדאי למנוע מכם את גורם ההפתעה, ריכזתי עבורכם מספר טיפים איך לזהות חוסר סיפור אצל בן/ת הזוג שלי מהיחסים.

1. שימו לב כמה אתם משתפים היום!

אם בעבר הייתם מספרים הכל אחד לשנייה, הייתם מדברים שעות, והיום אתם בקושי משתפים, השיח בינייכם הפך להיות יותר טכני, ענייני. עצרו ושאלו את עצמכם מה השתנה?

האם איבדתי עניין בשיחות בייננו?

האם אין לנו כבר תחומי עניין לדבר עליהם?

האם גיליתי שיותר קל, נוח ונעים לי לשתף אחרים ולא את הפרטנר שלי?

האם הפסקנו כי נשאבנו לשגרה משעממת?

או האם כל פעם שהייתי משתף הייתי מקבל ביקורת או שיפוטיות?

הפתרון לכל אחד מהשאלות האלו זה תקשורת! פתחו את הדברים עם בן/ת הזוג שלכם. שבו לשיחה פתוח וכנה, ותחזרו לשתף שוב.

2.שינויים במצבי רוח– כשצד אחד נמצא במקום מבלבל בחיים, בצומת, בקונפליקט הוא יכול לשדר לכם את זה בשינויים במצבי הרוח. רגע אחד הוא מעריף אהבה וברגע השני הוא כועס. שימו לב לשינויים האלא, תנו להם מקום, נסו לראות מה עובר על בן הזוג שלי והציעו סיעור מוחות לפתרונות יחד.

3. חוסר בתשומת לב, השקעה או הערכה –  מתנות, מחוות והתעניינות גורמים לנו להרגיש רצויים, מוערכים ונאהבים. שימו לב אם זה נעלם, אם אתם כבר לא מפנקים, כבר לא מתעניינים במהלך היום אחד בשנייה, לא משקיעים בתאריכים חשובים (ימי הולדת יום נישואים) אם אתם חווים את זה, כדאי שתעצרו ותבדקו מה קורה ביינכם.

4.מבלים יותר לבד מאשר ביחד. זה טוב ומעולה שלכל אחד יש זמן אישי בתוך הקשר, אבל אם כבר תקופה אתם במצב שאת יוצאת עם חברות והוא יוצא עם החברים, או שהיציאות המשותפות שלכם לרוב לא לבד, אם הגעתם למצב שבו אין לכם אפילו שעה שהיא רק של שניכם, יכול להיות שיקיריכם התעייפו מהזוגיות ומנסים להתחמק מכם. אם זיהיתם שאתם שם, שבו ופנו כמה דקות כדי לברר על מה הבילוי החברתי מנסה לחפות, ואולי נסו יחד לייצר זמן זוגי מחדש.

5. ייאוש– בעבר הייתם דעתנים יותר, אסרטיביים, מתווכחים על חוסר הסכמה. והיום נראה שנכנעים, או מסכימים עם כל דבר, אתם כבר לא מתווכחים, זה יכול להדליק נורה אדומה של חוסר מוטיבציה ואף ייאוש בתוך הקשר. נסו לברר מה עומד מאחורי ההסכמות.

6.המעטה במגע. כשאנחנו נוגעים אחד בשנייה אנחנו משחררים בגוף את אותו הורמון שאחראי על ההתאהבות. בין אם הייתם דביקים בעבר ובין אם פחות, הימנעות ממגע, מחיבוק פרידה, מנשיקת יציאה ומסקס זה נורה אדומה. אי הבעת מחוות פיזיות שכאלו יכולה לנבוע מתחושות של חוסר חיבור אליכם או אי סיפוק ממערכת יחסים, והיא עלולה לגרום להם להתרחק מכם במקום לשוחח עמכם על מה שיושב על ליבם. דברו על הדברים, שקפו אחד לשנייה מה אתם מרגישים.

7. אינטואיציה- מכירים את זה שאתם מרגישים שמשהו לא בסדר, ושואלים, אך מקבלים תשובה שהכל בסדר, וכך עובר הזמן ואתם מגלים שכלום לא היה בסדר. כשאתם חשים בשינויים שבן/ת הזוג שלכם עוברים הציפו אותם, אל תתעלמו מהם. כי הם יחזרו אליכם אולי מאוחר מידי.

אם זיהיתם את התסמינים ואין לכם כלים להתמודד איתם לבד פנו לייעוץ זוגי.

חפצי מידלש יועצת משפחתית וזוגית, מדריכת הורים ומגשרת בעלת קליניקת פריצת דרך באשקלון. 0547723833

לפרטים נוספים וייעוץ
חפצי מידלש
דילוג לתוכן